Close Menu
Wij zorgen voor meer donaties via Ad Grants.

Introductie tot zoekwoorden in Ad Grants

6 december 2016
Introductie tot zoekwoorden in Ad Grants

Aan de hand van onze vorige blogs is het je nu gelukt om een Ad Grants account aan te vragen. Nu is het tijd om een Ad Grants campagne op te zetten en advertenties te gaan maken. Maar wat zorgt er nu voor dat jouw campagnes het gewenste effect hebben? Er zijn verschillende factoren die invloed hebben op de resultaten van je campagne, maar het begint allemaal met het gebruiken van de juiste zoekwoorden.

Wat zijn zoekwoorden en waarom zijn ze belangrijk?

Je hebt het woord ‘zoekwoorden’ vast al eerder voorbij zien komen. Misschien is het nog niet helemaal duidelijk wat zoekwoorden zijn. Zoekwoorden zijn woorden (of woordgroepen) die gebruikt worden om mee te zoeken in zoekmachines (zoals Google, Bing, DuckDuckGo, etc.).

Dat wil zeggen: wanneer je op zoek bent naar informatie over het opzetten van een Ad Grants campagne, dan is de kans groot dat je in Google zoekt naar “Ad Grants campagne opzetten”. En wanneer je op zoek bent naar een Ad Grants specialist, dan typ je “Ad Grants specialist” in.

Na het invoeren van een zoekwoord in Google krijg je een lijst met resultaten. Dit zijn allemaal pagina’s of advertenties waar dit zoekwoord in gebruikt wordt. Om jouw advertenties in de zoekresultaten te krijgen zal je zoekwoorden moeten gebruiken in je advertenties waar mensen op zoeken.

Wanneer jij een zoekterm gebruikt waar weinig op gezocht wordt zal de advertentie niet vaak vertoond worden, maar zelfs een zoekwoord waar vaak op gezocht wordt hoeft niet tot de gewenste resultaten te leiden.

Een voor de hand liggend, maar zeer duidelijk voorbeeld: wanneer je voor jouw goede doel een advertentie maakt en Ad Grants als zoekwoord gebruikt, gaat jouw advertentie natuurlijk geen goede resultaten behalen. De kans is zelfs aanwezig dat jouw advertentie helemaal niet getoond wordt. De zoekwoorden die je voor jouw advertenties en campagnes gebruikt moeten dus ook relevant zijn voor jouw organisatie en doelgroep.

Zoekwoorden zijn de basis van elke campagne

Elke campagne en advertentie in Google Ad Grants maakt gebruik van zoekwoorden. Welke zoekwoorden jij voor jouw non-profit organisatie het beste kunt gebruiken bepaal je door middel van een zoekwoorden onderzoek. In ons volgende blog zullen we je stap voor stap uitleggen hoe dit in zijn werk gaat. Kun je niet wachten op ons volgende blog en wil je direct hulp bij het opzetten van een effectieve campagne met de juiste zoekwoorden?

AdGrants.nl kan het zoekwoorden onderzoek voor je uitvoeren en op basis hiervan een campagne met verschillende advertenties opzetten. Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw goede doel? Neem contact met ons op: wij helpen je graag!

  • Bratpack
  • Google Parner
  • Triple F Academy