Close Menu
Wij zorgen voor meer donaties via Ad Grants.

Ad Grants Tips voor non-profits

27 februari 2018
Ad Grants icm AdWords

U wilt natuurlijk maximaal rendement halen uit uw Google Ad Grants campagnes. Als u uw Ad Grants goed inzet, bereikt u namelijk veel mensen die uw non-profit organisatie kunnen versterken met hun donaties en inzet. Iedere maand ontvangt u een gratis advertentietegoed om binnen Ad Grants te besteden. Er zijn veel verschillende manieren waarop u uw advertentie campagnes met dit budget kunt optimaliseren. Wij geven u enkele tips.

1. Spits uw campagnes toe op uw doelgroep

Probeer niet verschillende doelgroepen met één advertentie aan te spreken, maar spits uw campagnes toe op een specifieke doelgroep. Maak daarbij onder meer onderscheid op basis van leeftijd, geslacht en locatie. Vraag u bijvoorbeeld af of u jonge of juist oudere mensen aan wilt spreken. Het is verstandig om sowieso de doelgroepen donateurs en vrijwilligers van elkaar te onderscheiden. Pas uw advertenties ook aan op de gebruikte zoekwoorden.

2. Maak gebruik van geo-targeting en tracking cookies

Geo-targeting is een middel dat de effectiviteit van uw advertenties in sterke mate kan verhogen. Als u weet waar uw doelgroep zich bevindt, kunt u hier makkelijker op inspelen en uw advertenties nog specifieker maken. Je kan targetten op basis van plaats, provincie, land, postcode en zelfs radiustargeting.

3. Gebruik relevante zoekwoorden

Om een succesvolle campagne op te zetten, is het zaak om effectieve advertenties te creëren met relevante zoekwoorden. Vermijd commerciële zoekwoorden, merknamen zoals bijvoorbeeld ‘Google’ of ‘YouTube’ en eenwoordige zoekwoorden. Ga in plaats daarvan op zoek naar zoekwoorden die echt iets over uw bedrijf vertellen en die goed aansluiten bij de doelstellingen van uw campagne. Richt u op datgene waar uw non-profit voor staat en wat uw organisatie precies doet. Bekijk voor inspiratie de gerelateerde zoekopdrachten op de resultatenpagina van een goed scorend zoekwoord.

4. Combineer Ad Grants met een AdWords account

Een betaald AdWords account kan in sommige gevallen een welkome aanvulling bieden op uw gratis Ad Grants account. Zet AdWords in om te adverteren op populaire zoektermen of te adverteren op populaire websites, zoals nieuwswebsites en andere websites waar uw doelgroep actief is. Op deze manier vergroot u uw online zichtbaarheid en bereikt u een groter publiek. Uw AdGrants account kan intussen een complementaire rol blijven spelen, waardoor u optimaal gebruik maakt van beide accounts.

5. Gebruik landingspagina’s

Landingspagina’s zijn onmisbaar voor een succesvolle advertentie campagne. Via een advertentie wordt de bezoeker doorgestuurd naar een pagina die aansluit bij de strekking van deze advertentie. Met behulp van deze landingspagina kan de bezoeker zich goed oriënteren op uw website en de informatie vinden die hij of zij zoekt. Zorg ervoor dat uw landingspagina’s afgesteld zijn op de juiste doelgroep.

Meer rendement uit uw Ad Grants account

Wilt u meer halen uit uw Ad Grants account, maar weet u niet goed waar u moet beginnen? Wij geven u graag advies op maat en bieden zelfs de mogelijkheid om uw account door ons te laten beheren. Neem geheel vrijblijvend contact met ons op voor alle mogelijkheden.

  • Bratpack
  • Google Parner
  • Triple F Academy