Close Menu
Wij zorgen voor meer donaties via Ad Grants.

Kwaliteit van Google Ad Grants advertenties

3 juli 2017
Kwaliteit van Google Ad Grants advertenties

Google heeft in 2016 niet stilgezeten en heeft wereldwijd een onderzoek gedaan naar de gemiddelde kwaliteit van alle Ad Grants accounts. Uit dit onderzoek is naar voren gekomen dat de kwaliteit van Ad Grants-advertenties onevenredig slechter is dan de standaard betaalde advertenties.

Om dit probleem op te vangen heeft Google in juni 2017 een kwaliteitsfilter geïmplementeerd in de advertentieveiling. Dit zorgt ervoor dat de kwaliteit van Ad Grants-advertenties overeenkomt met het kwaliteitsniveau van de regulier betaalde advertenties.

Invloed van het kwaliteitsfilter op Google Ad Grants

De kwaliteitsindicatoren zijn momenteel zowel geldig op reguliere AdWords advertenties als Google Ad Grants advertenties. Als de advertenties een relatief lage kwaliteit hebben, zorgt het kwaliteitsfilter dat Google Ad Grants advertenties van mindere kwaliteit niet meedoen aan de AdWords veiling.

Indien u teveel adverteert op algemene trefwoorden in Google Ad Grants, komt dat de kwaliteit vaak niet ten goede. Vanaf juni 2017 kan u dit dus waarnemen in het aantal vertoningen en klikken van uw advertenties.

Mocht u minder klikken ontvangen dan weet u waardoor het komt. Indien u niet weet hoe u de kwaliteit kunt verbeteren, neem dan contact op voor meer informatie.

  • Bratpack
  • Google Parner
  • Triple F Academy