Close Menu
Wij zorgen voor meer donaties via Ad Grants.

Google's nieuwe Adwords interface

20 juli 2017
Google's nieuwe Adwords interface

Na lang wachten heeft Google op het evenement Google Marketing Next een datum aangegeven waarop zij de nieuwe AdWords interface gaan uitrollen voor alle adverteerders. Sommige gelukkige onder ons hebben nu al de keuze tussen de oude en de nieuwe interface, maar vanaf eind 2017 zal iedere AdWords gebruiker gebruik maken van de nieuwe interface.

De huidige interface van Google AdWords bestaat alweer 15 jaar (net zo lang als dat Google Adwords bestaat). Buiten een aantal (kleine) updates, toevoegingen en bug fixes is er in de afgelopen 15 jaar niet heel veel veranderd aan de Adwords interface.

AdWords: Gebruiksvriendelijker

De nieuwe AdWords beleving zal even wennen zijn, maar het doel van Google is dat de nieuwe interface gebruiksvriendelijker wordt om te gebruiken. Naast de interface heeft Google ook een aantal nieuwe features ingebouwd zoals:

  • Snellere data verwerking;
  • Landingspagina analyse;
  • Verdere integratie met Google Analytics en Google Optimize;
  • Verbeterde weergave van bereik en frequentie.

Het zal na deze updates een kleine stap zijn voor Google om hun andere producten (Youtube, Google Maps, Google Home etc.) te integreren in Google AdWords. Wij kunnen bij AdGrants.nl niet wachten om bij al onze klanten gebruik te kunnen maken van deze soepele interface.

  • Bratpack
  • Google Parner
  • Triple F Academy