Close Menu
Wij zorgen voor meer donaties via Ad Grants.

Waarom Ad Grants met een betaald AdWords account combineren?

8 maart 2017
Waarom Ad Grants met een betaald AdWords account combineren?

Een Google Ad Grants account is een ideale oplossing voor non-profit organisaties die geen of weinig budget hebben om mee te adverteren. Je kan gratis adverteren met een budget van 120.000 dollar. Zo kun je jouw non-profit bovenaan de zoekresultaten van de grootste zoekmachine van Nederland krijgen. Door bovenaan in de zoekresultaten van Google te staan bereik je veel meer mensen.

Mogelijkheden Ad Grants en voorwaarden

Als non-profit is het heel slim om het meeste van het beschikbare budget te maken. Hierdoor staat jouw non-profit organisatie direct tussen en naast andere non-profit organisaties (jouw online concullega’s). Met Ad Grants kun je gebruik maken van alle mogelijkheden die je bij AdWords ook hebt:

  • Adverteren in het zoeknetwerk van Google;
  • Locatie gerichte promotie door gewenste regio te targetten;
  • Prestaties van jouw advertenties bekijken.

Daarnaast zijn er wel wat voorwaarden waar je aan moet voldoen om dit budget van Google Ad Grants te kunnen (blijven) gebruiken:

  • Je mag maximaal 2 dollar bieden per klik;
  • Het maximale dagbudget is 329 dollar.

Aanvulling nodig op jouw Ad Grants advertenties?

In sommige gevallen kunnen aanvullende mogelijkheden gewenst zijn. In zo’n geval kan een betaald AdWords account gebruikt worden om deze aanvulling te bieden. Hierbij is het belangrijk dat de focus blijft liggen op jouw Ad Grants account en dat de reguliere AdWords wordt ingezet om net voor een extra zetje te zorgen.

Zo kun je AdWords inzetten voor:

  • Adverteren in het display netwerk: wanneer je erg gefocust bent op branding kun je dit soort advertenties gebruiken. Zo komt jouw advertentie op populaire websites als YouTube, Telegraaf.nl, nu.nl en vele andere.
  • Advertenties tonen in andere apps en software van Google: de tekstadvertenties van een Google AdWords account kunnen ook getoond worden in bijvoorbeeld Gmail, Blogger en Google Finance.
  • Een specifiek zoekwoord: soms komt het voor dat een bod van 2 dollar niet genoeg is om jouw advertentie te tonen in de zoekresultaten. Als dit zoekwoord jouw non-profit organisatie toch veel kan opleveren kun je met Google AdWords meer bieden en toch genoeg donaties binnenhalen.

Door AdWords als ondersteuning van jouw Google Ad Grants in te zetten kun je voor meer bereik en vergroot je de online zichtbaarheid en het eventuele online succes van de organisatie. Op deze manier benut je de volledige online mogelijkheden die je als non-profit tot je beschikking hebt.

Succesvol je Ad Grants en AdWords account managen

Of je er nu voor kiest om alleen een Google Ad Grants account te gebruiken of dat je ervoor kiest om jouw Ad Grants met AdWords te combineren: het succesvol managen van je account blijft een uitdaging. Je hebt te maken met veel campagnes en grote budgetten. Alles goed bijhouden, controleren en managen blijft gecompliceerd. AdGrants.nl kan je hierbij uitstekend helpen. Wij hebben ruime ervaring met het beheren en managen van grote Ad Grants en AdWords accounts en helpen je graag! Neem vrijblijvend contact met ons op en ontdek hoe wij jou kunnen helpen!

  • Bratpack
  • Google Parner
  • Triple F Academy